Dersin Adı | Mekansal Pratikler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 551 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı özgül mekansal pratiklerin mekanın maddeselliğiyle eklemlenmesi üzerine eleştirel bakış açıları geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Eleştirel mekân kuramlarının tartışmaları ve bu tartışmalar ışığında özgül bir kent ya da mimari mekânın okuması. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders temalarının tanıtımı | Ön hazırlık yok |
2 | Tarihte Mekanın Tanımı | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
3 | Mimarlıkta Mekanın Çok-boyutluluğu | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
4 | Mimarlıkta Mekanın Çok-boyutluluğu | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
5 | Mimarlıkta Mekanın Çok-boyutluluğu | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
6 | Mimarlıkta Mekanın Çok-boyutluluğu | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
7 | Mekan ve Kültür | Dönem sonu proje ön araştırması |
8 | Mekan ve Zaman | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
9 | Mekan ve Fonksiyon | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
10 | Mekan ve Form | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması |
11 | Proje Önerisi Teslimi ve eleştiri | Bireysel Konu Başlıklarında Literatür taraması |
12 | Araştırma Sonuçlarının Sunumu | Dönem sonu ödevleri sunum hazırlığı |
13 | Dönem projesi sunumları ve eleştiri | Dönem sonu ödevleri sunum hazırlığı |
14 | Dönem projesi sunumları ve eleştiri | Ön hazırlık yok |
15 | Final Sunumları ve Proje Geri Bildirimleri | Ön hazırlık yok |
16 | Genel Değerlendirme | Ön hazırlık yok |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Stephen Kern, The Culture of Time and Space (Cambridge Mass.: Harvard University Press, 1983), pp. 131-180. Kate Nesbitt (ed) (1996) Introduction, in Theorizing a New Agenda for Architecture: An Anthology of Architectural Theory 1965-1995, NY: New York, Princeton Architectural Press, 16-17. Henri Lefebvre (1991) Plan of the present work, in (Trans.) Donald-Nicholson Smith, The Production of Space. Oxford: Blackwell, 1-67. Michel de Certeau, Chapter IX Spatial Stories, The Practice of Everyday Life. (Berkeley: University of California Press, 1984) 115-130. Bruno Zevi, Architecture as Space (New York: Horizon Press, 1974 [1957]). Piere Bourdieu, Distinction. (Cambridge: Harvard University Press, 1984). Mustafa Pultar, A Structural Approach to Cultural Studies of Architectural Space. (Eds.) S.M. Ünügür, O. Hacıhasanoğlu and H. Turgut, Culture and Space in the Home Environment: Critical Evolutions and New Paradigms. (İstanbul: İstanbul Technical University, 1997) 27-32. Anthony King, The Bungalow: The Production of a global culture, (London, Melbourne and Henley: Routledge&Kegan Paul, 1984). S.Giedion, “Part 6: Space-Time in art, architecture and construction. Space, Time and Architecture.” Hüseyin Kahvecioğlu (2008) Mekanın Üreticisi ve Tüketicisi olarak Zaman. Zaman-Mekan, Yem Yayınları, 142-149. Adolf Loos (1998) Ornament and Crime. Riverside, CA: Ariadne Press. Theodor Adorno (1997) Functionalism Today, in (ed.) Neil Leach, Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory. Routledge, 5-18. Stanford Anderson (1987) The Fiction of Function. Assemblage, no:2, 18-31. C. Rowe and R. Slutzky, Transparency: Literal and Phenomenal, Perspecta 8:45-54. Daniel Naegele (2001) Savoye Space: The Sensation of Object. Harvard Design Magazine: 15. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | - | - |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 7 | 112 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 40 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | - | - | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, | X | ||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, | X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, | X | ||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, | X | ||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, | X | ||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, | X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, | X | ||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, | X | ||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, | X | ||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, | X | ||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest